mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 21 januari 2018

så besviken ....

 började dagen bra på STORA bibblan


jag kom ju på att min bok jag läser nu kommer att ta slut
i morgon och på måndag åker jag ju till Berget
och då behöver jag en ny bok
så jag läser väll vidare 
om den gamle bankgubben Erik 
i böckerna av Aron Olnafors 

 så blev det en tur till Björnön
bilar och bilar och åter bilar

 parkerade både på parkeringar och efter vägen
vilket ledde till trafikstockning
inte lätt att mötas när det sår bilar på vägen
vägen som redan är trång


 jag älskar syltlök det gör inte Lennart

 sport på TV och mat i magen
jag lägger mej här och löser mordgåtan i Älgbäning 

hittade västerbottenspaj med kort datum
på ICA Skiljebo härom dagen 
la den i frysen 
och nu var det dax att äta upp den
och Göta Petter så god den var

ja just jag jag var besviken
det blev ingen sushi i dag heller
skulle ju köpa på IGOR
men den restaurangen var nerlagd
tog en sväng på stan 
Lennart ville ha fika på Frällsis
då var det stängt 
ja just ja fiket på Bibblan
hade oxå stängt eller flyttat eller nått
de låg i alla fall inte kvar där det brukar

1 kommentar:

Ellinor sa...

Stackare,vilket trauma😉Gillar inte suchi men kaffe är ju jätteviktigt👍Njut av stillheten på Berget,låter helt underbart,kram Ellinor