mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 17 februari 2018

Att ta avsked av en vän..


Började dagen med lite TV tittande och klippande av persilja
fixa med soppan och duka lite på iNTiMAN innan det var dax för 

en tur till Domkyrkan


och minnesstund för vår älskade vän Robert

han är ju begravd i London
så vi hade "bara" ett kort på honom här

Vi var MÅNGA som deltog i kyrkan

och det var MÅNGA som kom på 
"Soppköket" efteråt 
 
Då det var Robert som startade köket
körde vi hela "efterfesten"
i soppköksstil
stora kastrullen med soppa
hade även en tomatsoppa och en linssoppa

 gott bröd som Amir bakat
ja ni vet han som blev mästerkocken för en del år sen
jag kan lova att den killen kan baka bröd
SÅ HIMLA GOTT

 så blev det minnestala

 och sång o musik

Jackie o Nathalie sjunger för pappa
och Per-Erik Hallin ackompanjerar

 Peppe drog en låt eller två eller om det blev tre


 Cathrine berättar om sina möten med Robert

 Hans har mycket att berätta

 19.30 landade jag i min fåtölj här hemma
Tack Agneta som var taxi då Lennart var på bandy

blev sittande i fåtöljen i nån timme 
sen var det dax för duschen och kudden 

1 kommentar:

Ellinor sa...

❤️❤️❤️