mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 10 februari 2018

Då har det börjat!! ÄNTLIGEN säger somliga

 Då skall 1kg köttfärs förvandlas till kålpudding

 Lennart fixade ju kålen i går nu är det bara att förvälla
och steka på den lite
 lägga i form och grädda
min ugn lever ju ett eget liv
varmluften funkar inte antingen går proppen eller så blir ugnen bara 50°
men "vanliga" med över och under funkar 
än så länge



 måste ju börja på OS stickningen då det är invigning 

men jag blev så himla trött 
så jag la mej på soffan och sov
missade de hela ...

 potatisen kokar och såsen är klar
jag kan ta några varv innan gästerna kommer

vi har så trevligt på våra middagar
inget märkvärdigt men matglada vänner
som uppskattar min mat
tar om utan att man behöver truga
det gillar jag
känner mej SLITEN

har ONT 

och hela jag är TRÖTT

Inga kommentarer: