mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 10 mars 2018

Gick inte ut på hela dagen....

 Tulpaner som ser ut som pioner
så vackra

 Ute snöar det och gjorde så till och från hela dagen

 börjar lite smått med söndagens pytt

 kom på att jag har ju massa torkad svamp 
blir bra i pytten det oxå 

 korvar i ugn...

 då var grunden gjord Riset kommer till på söndag

 kokade lite pasta åt oss och tog lite av pytten

 blev sugen på våfflor 

till 4 våfflor tar jag 1½ dl mjöl, 1 tsk bakpulver
1 ägg och 2 dl mjölk
50 g smält SMÖR avsvalnat 
låter smeten svälla i en timme


 till kvällen blev det varm macka
borde ju varit nått grönt till
får duga med grön talrik

 jag virkar på ... går bättre att virka än sticka
ja ja hoppas stickförmågan kommer tillbaka
har ju några sockor ligger och väntar på att bli klara

gillar det här garnet jag virkar av
och så längtar jag efter SOLEN
beställde lite som jag kan virka en 
SOLSJAL av 
har en liten ide om vilket mönster jag ska välja
vi får se 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Blir lika lycklig varje morgon av din underbara optimism👍Blir alldeles varm i hjärtat av dig❤️kramen Ellinor