mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 13 mars 2018

HJÄLP någon som kan....

jag behöver en snutt GARN
                                                            Mercan Batica Multi nr 59504 
                                                             eller i nån annan "glad" färg

Snutten är borta...behöver virka en ny

då vi inte vill få ett duvslag på våran balkong i vår 
när vi inte är hemma...vilket är MYCKET troligt att vi får
                             bild från nätet
har vi tänkt näta in balkongen med bärnät
men vi funderade på om fåglarna kommer att fastna 
ja ja vi köpte ett i alla fall på Plantagen


talade sen med mina fågelvänner på FB
som dom rekommenderade kattnät
viste inte ens att det fanns 
blir att lämna tillbaka bärnätet och inhandla en katt
nej det blir tyvärr bara nätet
men jag köpte i alla fall sådana
vattningsgrejer
Blir lite lättare för Gunilla o Kjell 
att se när blomman vill ha vatten 


och så köpte jag en gullig lite 
"garnsax" för 16 kr

när jag var upp kl 4 var det så vackert ute Träden var snötyngda
när jag kom upp kl 6,30 var det borta

en stund senare kom REGNET

och så rullade dimman in

och det var sen dimmigt hela dagen

fläskpannkaka...vilket monster


kvällen blev det pölsa o rödbeta
jag hoppade ägget

så var den klar alla trådar fästade 
bara att blocka men det gör jag i stugan
där kan jag lägga den på sängen i stora sovrummet 
eller på väggen i bastun 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Gråväder är trist men vi måste igenom det!Duvor är fina men inte på balkongen...kan du äta ugnspannkak.Det är ju såå gott men jag har inte ätit fet på många år..kramen och som vanligt kommer du bli ursnygg i håret👍👍