mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 1 mars 2018

Kastrullresan...

 inte riktigt fullmåne men nästan
-16° och blåst
men det är ute det och jag är inne 

trotsar kylan och tar mej till Skiljebo centrum
handlar lite potatis o fil
sen blir det bibblan 
lånade två böcker om Rom
kaffe och små prat 
med Ewa som också kom dit

 när jag kom hem möttes jag av Kurt som kollat den felande plattan
det är inte plattan utan kastrullerna som är "knäppa" tydligen
stora gjutjärnsgrytan funkar på alla plattor men inte min 3 liters kastrull
där är det en platta som seger Error..
och spisen låter det är tydligen oxå ett bevis på dålig kastrull
ja ja det får bli en kastrullresa med andra ord

börja ute på Erikslund
och IKEA 
talade med "kök" där och dom sa samma sak
dåliga/gamla kastruller


även om dom är magnetiska och märkta med rätt symbol 












 ja vilken kastrull ska jag välja?????
Vilken är BRA???
behöver en 1½ liter och en 3 liters

Detta blir inte lätt
och det löser jag inte i dag

 sjömansbiff är i alla fall gott

 kl 9 i morse i mitt älskade Tärnaby

 kl 9 i Västerås och våran slalombacke på Vedbo

en klassiker till kvällen

1 kommentar:

Ellinor sa...

Tänk så många val vi måste göra hela tiden!Att köpa en glödlampa är ett jättebeslut,att välja tandkräm är ett annat...ibland så vill jag tänka att det var lättare förr😘Lite avis på dig som har Ikea i närheten,jag måste bila i 45 minuter så det går en halv dag..troligen skulle det bli dyrare för mig om det var närmare😘😘😘Kram och välj rätt💋