mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 26 maj 2018

Alla dessa dagar... de är det som blir livet

har ju nät för balkongen så duvorna inte ska bygga bo där
men det betyder ju att jag inte kan ha parasoll!!!!
vad gör man då ?
Jo man sätter upp en handduk som solskydd
och så var det någon som sa
i dag är det Handdukens dag
så perfekt att "flagga" med en handduk då

när jag skulle åka ner på stan 
var första bussen full av rullatorer o barnvagnar
så jag och min Carl-Oskar (rullator) fick snällt vänta på nästa buss

jo då jag kom med... 
MEN
det var nått fel på bussen
så den ville först inte starta
sen bara köra i krypfart
och så stanna igen ...
och så höll det på
När vi kom till centralen 
var bussen som skulle vara efter före!

så jag missade själva invigningen av Bibblans nya café
BULLAR& BÖCKER
ett sånt bra namn

dagen till ära bjöds på tårta

jag behöver en LÄTTLÄST bok just nu
fick bli den här

och så hem
och vad händet
SAMMA TRASIGA BUSS

och så lite blomster från våran gård





jag har så liten ork nuförtiden 
ingen alls skulle jag säga
så nu efter stadsbesöket blir det att sova
.....2 timmar blev det......

 medan jag sov var Lennart ner och
invigde den nya gångbryggan

 bästa lilla Lova



så var även Thyras klänning klar

sitter och funderar MÅSTE nog åka till IKEA
när Lennart kommer hem

en OUMBÄRLIG 15 l 
blev det
Nu kan jag laga mat till gästerna på soppköket igen
min förra kastrull BRANN ju upp

 i dag för 10 år sen gick min pappa ut och hissade flaggan på parkgården
plockade några blommor till mamma .... det var ju mors dag
och där vid rabatten dog han
3 år senare dog min mamma den 26 maj 
det här kortet är från 1944 i Tillberga Folketspark


här gifter dom sen den 23 dec 1945

dettta är långt senare vet dock inte när
men skulle gissa 2006

1. Sorgen och glädjen de vandra tillsamman,

medgång och motgång här tätt följas åt.
Skyar och suckan med solsken och gamman
skifta alltjämt på vår jordiska stråt.
Jorderiks gull
stoft är och mull.
Himlen allen är av salighet full.



2. Nyckfull är lyckan till ynnest och tycke,
sorgen tar säte i konungens barm.
Ofta ett bröst under kosteligt smycke
gömmer sin oro och hemliga harm.
Var man har sitt:
hårt eller blitt.
Himlen allena är sorgerna kvitt.



3. Välde och rikedom, visdom och ära,
ungdom och hälsa i blomstrande år
högt över allt sina huvuden bära,
yvas och vissna och bida sin bår.
Sist skall också
allting förgå,
himmelens salighet ensam bestå.



4. Skönaste rosor på törnbusken glöda,
ljuvaste örter ha tärande gift,
kinden kan blomstra, fast hjärtat vill blöda,
sällsamt kan skickelsen ändra sin skrift.
Brusande skär
hota oss här,
himlen allena oss trygghet beskär.



5. Ångest skall föda det hopp som oss gläder,
plåga skall vändas i hälsa och bot,
armodet skrudas i rikaste kläder,
svagheten resas på fastaste fot.
Ondskan skall stå
fängslad i vrå.
Detta allena kan himlen förmå.



6. Hur än min lycka och lott kunna falla,
efter Guds vilja de falle mig till.
Avund må tömma sin giftiga galla,
världen bedriva sitt ränkspel därtill.
Sorgen skall dö,
sällhetens frö
springa i blomma på himmelens ö.

1 kommentar:

Ellinor sa...

Vackra ord,blir alldeles rörd❤️Hoppas att din ytflyktsdag blr bra och att du orkar✊️Kramen