mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 6 maj 2018

från vårvinter till försommar på 12 timmar

 kl är 6 på morgonen och vi är på väg
O vad jag kommer att sakna mina fåglar

bilen är packad
och dörren låst 
nu far vi söderut

 första stopp i Järvsjön hos barnbarn o barnbarnsbarn

 här bjöds det på frukost
och Dexter försökte få mej att fatta
ett dataspel... sping o skjut 
jag fattade förstås ingenting

 Lova o Stella hade en sån där "stjärna" som man sätter på fingrarna
Säg en siffra... säg en färg...
vissa saker blir nog aldrig omoderna 

 Bettan fick sin bok
och hon funderar över om det är ett får eller en kanin

knepig fråga måste nog tänka lite till

men vet du vad gammelmormor ... strunt samma
var är min macka?

hej då  lilla familjen Carpemo
nu styr vi vidare 

blev lite "dålig" lunch 
Nipan har inte öppet på lördag 
fick bli en korv på macken
i Sollefteå

 keso o mysli i Sundsvall

kaffe i Tönnebro 
det var så underbart fint där 
men ACK så skitiga möblerna var
ville nästan inte sätta sej ute

och så var de då bara 13 mil  hem eller nått i den stilen

från vårvinter till försommar på 12 timmar

 titta dom fick plats i köksfönstret alle samman

 de här gillas 

och kolla här BILPOOL
tänk va bra för den som bara kör lite
och vill ha en bil ändå
skönt att kunna åka och storhandla 
fast man inte äger en bil
heja föreningen
hoppas det går igenom

Inga kommentarer: