mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 13 maj 2018

hade kunnat sluta med KATASTROF ...

 skulle koka sås till soppköket
satte på min kastrull

 la i en klick smör och plötsligt börjde det RÖKA och lukta illa
trodde det var nått på spisen så jag lyfter av kastrullen 
men det är ju i själva kastrullen som det "brinner" 
helt missfärgad både på ut och insida
ja ja där var den kastrullen förstörd
min bästa 6 liters
(ja de var den ju inte, om den brinner)

 då får vi ta till pastakastrullen
den är inte lika bra att koka sås i, men det går

en STOR klick smör och låt 5 msk curry fräsa en stund
lägg i 4 kycklingbuljong och häll på ½ lite vatten låt puttra 
2 lite standardmjölk och 1 liter  grädde
smaka av och ev red av med majsena

 så var det dax för korvar/lök/svamp att få sej lite färg
ska blandas med ris och grönsaker i morgon

så var dagens köksjobb avklarat
nu kan jag ta av förklädet och gå ut...

 men först lite kaffe på balkongen

och titta där på andra sidan nätet sitter duvan
där kan hen sitta
jag vill inte ha den på min balkong

fin, ja vist 
men den 💩 så förskräcklig

50 m från min gård...
så himla häftigt












 man blir inte så sugen på att bada i den poolen!





dröjer inte länge innan liljekonvaljerna är där

i år han jag inte plocka några nässlor
innan dom blev för stora

i huset längst bort bor jag
och den här cykel o gångbanan är nog den tråkigaste som finns

undrar vem som "bor" här inne
i det stora buskaget
mellan Bjurhovda och Tortunavägen


så var jag då hemma på min gård igen då






 blev allt lite trött

den här turen gick jag

så lite mat på balkongen i skuggan

 Lennart är på Cykeltävling  han


Göran stod för lite mat 
han är ju bara bäst på det

 

Lennart lyckades fånga några svanar oxå inte bara cyklister

kan det vara al?

vet du vad LÅNGFEL är?? 
jo det är när man lägger sej och slår huvudet i sänggaveln
kan säga att det gjorde jag i dag
så nu har jag en BULA i huvudet


 kvällsmat 2 för 1

 så gott jag var vist riktigt hungrig

kvällen fördrevs på balkongen
ingen tv i kväll för mej
Lennart kollade först cykel
sen speedway

1 kommentar:

Ellinor sa...

Tur i oturen med kastrullen,skönt att det gick bra.Naturen är ljuvlig nu,jag bara njuuuter👍kram